Ahir vaig veure #ElFavor al #TeatreGoya.
Aquesta simpĂ tica i afable comèdia dirigida amb habilitat per #XavierRicart, que no fa tant ens va regalar #ElsOssosDeLIrlandĂ©s [17-11-23] (i que ha participat en un bon nombre d'interessants projectes, tant com actor, com a director), compta amb un captivador text de l'actriu #SusannaGarachana (que de fet, vaig poder-la veure fer un magnĂfic treball a #UnaButacaAlPolNord [23-12-23]), que s'estrena ara amb un òptim resultat com a autora, en tot un teatre en majĂşscules com Ă©s el Goya.
Estem davant d'una comèdia de gran format i es nota des del primer minut, amb un repartiment popular i fĂ cilment reconeixible, aixĂ com amb gran nivell (i espectacles a l'esquena), conformat per #EduardBuch, #DavidMarcĂ©, #JordiRico i #MarcRodrĂguez. Els quatre, amb molta quĂmica entre ells, interpreten un grup d'amics que s'han reunit, aparentment com sempre. Aquest cop, però, un d'ells, el Cesc, que Ă©s l'amfitriĂł, els demanarĂ un gens convencional favor, que els trasbalsarĂ per tot el que podria implicar.
M'ha agradat per la seva originalitat especialment el principi. No nomĂ©s els divertits crèdits projectats sobre el telĂł, amb una suggerent mĂşsica i els membres de l'equip, dibuixats un a un, de manera molt artĂstica, imitant dibuixos infantils. Si no tambĂ© desprĂ©s, on el protagonista ens introdueix el que veurem, tot interpel·lant-nos (de manera semblant com succeeix al final) i dient-nos, en realitat, com es resoldrĂ tot, però d'una manera ben particular, que vista amb perspectiva resulta atractiva.
El ritme de la peça és alt, amb transicions dinà miques entre les diferents converses i amb pulles constants entre aquest entranyable grup d'amics que tant s'estima, malgrat les seves diferències.
L'escenografia d'#AnnaTantull (amb un treball que amb raó, he elogiat no poques vegades a diferents obres), és realment preciosa, possiblement d'un pis de la zona noble de Barcelona, amb tot luxe de detalls, que el fan semblar ben bé real per a l'espectador.
En definitiva, una preciosa comèdia realitzada amb talent i recursos, que constitueix una magnĂfica oda a l'amistat... i perquè no dir-ho, a la paternitat, que de segur us farĂ passar una divertida estona a la butaca.
La podreu trobar fins al 26-5-24.
(La podreu del 26-4 al 15-6-25 🔄).
Nota: notable.
Sinopsi:
Què estaries disposat a fer per un amic?
En Cesc, un home de quaranta i tants, vol ser pare. Fa anys que ell i la Clara, la seva dona, ho estan intentant i no se’n surten, aixĂ que organitza un sopar per demanar un petit favor als seus millors amics.
Ells quatre es coneixen de tota la vida,, s’estimen i s’ho saben tot els uns dels altres. Estan acostumats a parlar-se amb ironies i bromes, però la peticiĂł del Cesc els obligarĂ a ser absolutament sincers, provocarĂ discussions i els portarĂ a qĂĽestionar-se què Ă©s la paternitat, la famĂlia, la confiança, i sobretot la seva amistat, i descobriran que potser no s’ho expliquen tot.
El que semblava que havia de ser un sopar qualsevol, acabarĂ sent una nit que no oblidaran mai.