Passa al contingut principal

Epidermis o el sabor del cardamomo a la Sala Atrium 📆

El 9 d’octubre vaig anar a veure "Epidermis o el sabor del cardamomo" a la Sala Atrium.

Aquest monòleg particular ens porta en un viatge, corporal i metafòric, molt personal, de l’autora-intèrpret mexicana Diana Magallón, basat en la seva experiència, les seves vivències i la seva relació amb una malaltia que pateix: la psoriasi.

Tanmateix, allò que es presenta no queda només aquí, ja que també descobrirem quins són els seus petits plaers, coneixerem una mica més de la seva vida i fins i tot tastarem in situ el cardamom (com si es tractés d’un ritual) per entendre la seva relació amb aquest particular ingredient.

La posada en escena combina parts de vídeo projectades amb la gravació en directe, a través d’un telèfon mòbil, d’alguns objectes i fotografies rellevants per a l’artista, o fins i tot del seu propi cos.

La música en directe d’Asia Herz, al violoncel, està en absoluta sinergia amb la part de dansa. Totes dues són molt presents en aquest treball poètic ple de delicadesa i bellesa.

Atenció: podreu veure aquest espectacle d’escena híbrida només fins al 12 d’octubre.

Nota: bé.



Sinopsi:

Aquesta peça escènica elaborada des del teatre documental- autobiogràfic és la culminació d'una recerca personal i profunda de l’autora sobre les malalties autoimmunes i els cossos que es transformen permanentment. 

En paraules de Diana Magallón, co-fundadora i actriu de la Companyia Vaca 35 Teatro en Grupo A.C., "Epidermis o el sabor del cardamomo és el reconeixement del meu cos, de la meva història i de les meves cicatrius. Faig un recorregut a través de la meva pell per a narrar una història de transformació universal que es reconcilia amb els records, al mateix temps que experimento una migració. Aquesta obra és un recordatori a mi mateixa per a continuar viatjant a l'origen de tot, al punt zero del món".

https://www.atrium.cat/ca/programacio/c/171-epidermis-o-el-sabor-del-cardamomo.html