"Bartleby" ens apropa el cèlebre text de Herman Melville a la Sala Atrium.
Aquest monòleg és una adaptació del clàssic de 1853 "Bartleby, l'escrivent", dirigida amb encert per Llàtzer Garcia, i constitueix una de les propostes destacades d'aquesta nova temporada que tot just arrenca.
És una joia veure el talentós actor Albert Prat interpretant amb tanta veritat l'advocat protagonista establert a Nova York, que ens narra aquesta història, així com el mateix Bartleby, un peculiar escrivent contractat per ell. Els problemes del nostre protagonista començaran quan, de cop, Bartleby adopti una actitud passiva davant els encàrrecs que rep i els refusi amb un simple "preferiria no fer-ho", icònic i pràcticament contagiós.
Hi ha una particularitat que cal destacar, i és que els monòlegs, a vegades, poden resultar feixucs, però no és el cas. El dinamisme, els canvis entre els diferents personatges que interpreta Prat i el moviment escènic, molt treballat, fan que la funció sigui molt entretinguda.
Albert Prat converteix el monòleg en un exercici viu i canviant, capaç de fer-nos transitar entre la comicitat, l'estranyesa i una tendresa inesperada
L'escenografia i, en definitiva, el magnífic espai escènic de Sebastià Brosa no només estan molt ben integrats, sinó que guarden una sorpresa final amb molta potència visual. El que sí que puc dir és que hi trobarem un escriptori d'època, utilitzat de diferents maneres, que ens traslladarà al despatx de Wall Street d'aquest petit i bondadós advocat, amb qui ràpidament empatitzarem.
El final, tràgic, colpirà l'espectador, especialment aquells que no coneguin la novel·la curta "Bartleby, the Scrivener", que té l'habilitat de sorprendre'ns tant per la fèrria actitud passiva però tranquil·la del mateix Bartleby, com per la inexplicable tendresa de l'advocat.
En definitiva, una petita joia que no us podeu perdre.
La podreu veure fins al 27 de setembre a la Sala Atrium.
Nota: notable/excel·lent ⭐⭐⭐⭐
Fitxa artística:
Autoria: Herman Melville
Adaptació i direcció: Llàtzer Garcia. A partir de la traducció de Carme Camacho (Edicions Ela Geminada, 2021)
Interpretació: Albert Prat
Escenografia i vestuari: Sebastià Brosa
Il·luminació: Laura Clos “Closca”

