"Lorca's Indómitas" és una proposta de la prestigiosa companyia Atalaya (Premi Nacional de Teatre 2018) que aterra enguany a Catalunya, concretament al Teatre Romea.
Aquesta creació, basada en diferents poemes de Federico García Lorca i adaptada per Juana Casado i Ricardo Iniesta (que també n'assumeixen la direcció), ens ofereix una posada en escena propera, íntima i austera.
La poesia de Lorca pren forma damunt l'escenari del Teatre Romea amb una proposta propera, íntima i centrada en l'univers femení del poeta
D'aquesta manera, hi trobem tres intèrprets polifacètiques (Lidia Mauduit, Bea Ortega i Paula Rubio) recitant alguns dels cèlebres versos de l'incommensurable Lorca, a més de cantar en directe en diversos moments. Tot plegat amanit amb unes projeccions un xic desconcertants i amb l'ús d'unes senzilles taules que les actrius van disposant de maneres diferents, dotant el muntatge d'un cert dinamisme i una bona sensació de moviment.
En definitiva, una peça de petit format que pren encertadament la figura de la dona com a eix central i que ens permet acostar-nos a l'univers poètic de Lorca.
Això sí, estigueu al cas, ja que només la podreu veure fins a aquest diumenge, 11 d'octubre.
Nota: bé ⭐⭐⭐
Fitxa artística:
Autoria: Basat en textos de Federico G.ª Lorca
Adaptació i dramatúrgia: Juana Casado i Ricardo Iniesta
Direcció: Juana Casado i Ricardo Iniesta
Intèrprets: Lidia Mauduit, Bea Ortega i Paula Rubio
Construcció i acabats de l'escenografia: Quique Ruiz
Vestuari: Andrea Muñoz
Il·luminació: Dominique You
Espai sonor: Emilio Morales
Videocreació: Pablo Muñoz

